Eén van de grootste releases van elk jaar is zonder twijfel de nieuwe FIFA. Met FIFA 17 is dat niet minder. Met verbeterde graphics, de terugkeer van de populaire Ultimate Team-modus en de mogelijkheid om een verhaal over een jonge voetballer die de beste ooit wilt worden te beleven in The Journey zijn er veel redenen om enthousiast te worden over de nieuwe game.

Vlak voor de release van de game legde de Mediamarkt bij ons het vraagstuk hoe we op korte termijn de FIFA 17-lancering tot een feestje konden maken in verschillende filialen. Met die vraag is Bundled aan de slag gegaan met vaste partner Running Rebels om op zeer korte termijn een plan uit te werken. Het doel daarbij was om gamers naar de Mediamarkt te halen om daar de lancering van FIFA 17 mee te maken.

Tommie Beugelsdijk, Kenneth Vemeer, Eljero Elia, Yassin Ayoub, Richairo Živković en de nummer 1 straatvoetballer Soufien Touzani. Om het plaatje compleet te maken sloten ook een aantal bekende Youtubers zoals HetGames, vvBasvv, FIFAlosophy en FC Roelie bij ons aan. De kracht die zij hebben op Social Media zorgde er voor dat veel gamers naar de evenementen in Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Amsterdam kwamen.

fifa-17-launch-4

Per locatie werden er 32 gamers door de prominenten uitgekozen om mee te doen aan een knockout-toernooi. De winnaar per locatie won sowieso een PlayStation 4 met FIFA 17. Daarna werd er in Amsterdam de grote finale gehouden, waar de vier finalisten in een laatste twee wedstrijden bepaalden wie de absolute winnaar was en ook nog eens een dikke Home Cinema-set won.

In elke locatie was het een drukte van jewelste. Fans gingen op de foto met hun helden en ondertussen werd er een flinke strijd geleverd in de game. Het niveau was hoog en de spanning was om te snijden. Uiteindelijk konden er maar vier winnaars en één hoofdwinnaar zijn, maar het belangrijkste was dat de hele dag een succes was. Zowel voor de Mediamarkt zelf als voor hen die de moeite namen om op komen te dagen.